برق کشی صنعتی چیست

دسامبر 31, 2022by multi0

برق کشی صنعتی چیست

در سیم کشی صنعتی با توجه به بالا بودن متراژ مکان و استفاده از دستگاه هایی تولیدی که نیازمند ولتاژهای بالا می باشند از کابلهای فشار قوی استفاده میشود. همچنین سیم کشی در این مناطق نیازمند افراد با تجربه می باشد.علت استفاده از کابل های فشار قوی به این دلیل می باشد کابلهای فشار ضعیف قابلیت انتقال جریان الکتریکی با ولتاژ بالا را ندارند و استفاده از آن ها علاوه بر پایین بودن ولتاژ امکان بروز خسارت نیز می باشد چون با نواسانات برق ممکن است در عملکرد دستگاه ها و روشنایی واحد تولیدی اختلال ایجاد کند پس به همین منظور از کابل های فشار قوی استفاده میکنیم تا از بروز این اختلال ها و خسارت های احتمالی جلوگیری کنیم.

آشنایی با کابل کشی صنعتی

برق کشی صنعتی دارای اصول خاصی می باشند که باید تمامی موارد و نکات استاندارد آن به درستی انجام شود تا در انتقال انرژی اختلالی به وجود نیامده ودچار اختلال در شبکه برق کشی نشویم.در مقالات ذیل این موارد نام برده شده و توضیح مختصری در مورد هر کدام برای آشنایی بهتر شما ذکر شده است.

4 روش استفاده از کابل کشی صنعتی

استفاده از داک ها برای ایجاد نظم در کابل کشی، در کابل کشی صنعتی به دلیل استفاده از کابل های زیاد به منظور حفاظت از کابل ها و جلوگیری از پخش شدن آن ها از داک ها استفاده میکنیم. هم چنین استفاده از داک ها سبب میشود تا قرار گرفتن کابل ها در این محفظه پلاستیکی نمای فضا ما چهره زیباتری پیدا کند.

کابل کشی با لوله روشی است که با استفاده از لوله های فولادی انجام میگیرد در این روش ما هم میتوانیم از سیم کشی به روش توکار و روکار استفاده نماییم. در کابل شی به این روش بهتر است حد فاصله بین لوله ها رعایت شود و حداقل فاصله استاندارد بین آن ها 15 متر باشد.

یکی دیگه از روش هایی که در کابل کشی صنعتی استفاده میشود کابل کشی به روش نصب بر روی دیوار نام دارد که در این بخش حتما باید فاصله بین کابل ها رعایت شود و بهتر است حد فاصل بین کابل ها به اندازه قطر آن ها باشد به کمک بست و رول پلاک کابل ها رو دیوار محکم میشوند

درکابل کشی صنعتی با استفاده از پایه های پیش ساخت که وجود دارد میتوانیم کابل کشی به روش سینی کابل را انجام دهیم که در این روش ابتدا باید یک طرف از پایه آماده خود را در روی دیوار محکم کنیم(پیچ شدن پایه) حالا برای مرحله بعد باید سینی کابل رو در یک طرف دیگر کابل که آزاد است پیچ کنیم.لازم به ذکر است مسیر سینی کابل می بایست بسته باشد.

بیشتر مطالعه کنید: کاربرد سیم و کابل در برق کشی

اصول سیم کشی ماشین آلات صنعتی

در سیم کشی ماشین آلات صنعتی با توجه به کاربرد مهمی که این وسایل در تولید محصولات دارد باید با دقت انجام بگیرد، زیرا در یک شرکت صنعتی مهم ترین و اساسی ترین قسمت مجموعه بخش تولید می باشد که برای تولید یک محصول با کیفیت باید از ابزار مناسب آن هم استفاده شود به همین منظور سیم کشی ماشین آلات مجموعه نیازمند دانش خاص و دقت فراوان می باشد. برای داشتن محصولی با کیفیت اگر تمامی استاندارد ها به درستی انجام پذیرید قطعا بهترین کالا با بهترین کیفیت ارائه خواهد شد.

تفاوت سیم کشی واحد صنعتی و مسکونی

همانطور که گفته شد در واحد های صنعتی از کابل های قدرت و فشار قوی برای عبور جریان برق استفاده میشد زیرا به دلیل بالا بودن ولتاژ های دستگاه های تولید و مساحت بزرگی که یک واحد صنعتی دارد کابل های فشار ضعیف پاسخگو برای این میزان ولتاژ نخواهد بود. اما در واحد های مسکونی قابلیت استفاده از کابلهای فشار ضعیف وجود دارد چون دارای مساحت کمتری می باشندبه همین علت برای سیم کشی برق واحد های مسکونی از روش سیم کشی تک فاز استفاده میکنیم.

انواع سیم و کابلهای مسی، کابل آلومینیومی زمینی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار با بهترین کیفیت. برای خرید سیم و کابل مورد نیاز خود در هر سطح مقطعی که می باشد کافیست با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

19 − 8 =