کاربرد سیم و کابل در برق کشی

دسامبر 31, 2022by multi0

کاربرد سیم و کابل در برق کشی

توانایی انتقال نیرو ،رسانایی بالا و طول عمر زیاد از ویژگی های یک سیم و کابل با کیفیت می باشد.برای داشتن یک کابل خوب می بایست در ابتدا تمامی اصول تولید به درستی رعایت شود و مهم ترین بخش از تولید استفاده از مواد اولیه مرغوب می باشد. منظور از مواد اولیه مرغوب استفاده از مواد اولیه ای با کیفیت است زیرا هر چقدر مواد اولیه بی کیفیت تر باشد در طول زمان کابل خاصیت رسانایی خود را از دست میدهد .شرکت ماهان کابل با استفاده از بهترین مواد اولیه کابل های مسی، کابل آلومینیومی زمینی و کابل آلومینیوم خودنگهدار با بهترین کیفیت تولید به بازار عرضه می نماید.

کدام سیم و کابل مناسب برق کشی ساختمان می باشد؟

در پروژه های ساختمان سازی مهم ترین نکته سیم کشی برق ساختمان می باشد.برای انتخاب یک سیم و کابل خوب اول از همه باید تمامی موارد را بسنجیم برای مثال : سطح مقطع کابل،میزان جریان عبوری،انعطاف پذیری آن،قابلیت استفاده در مناطقی که دارای رطوبت می باشند و مقاومت آن در برابر خطرات احتمالی که ممکن است در بعضی مکان ها رخ بدهد. بعد از مطلع شدن از ویژگی کابل مورد استفاده خود اقدام به خرید میکنیم.اطلاع داشتن در خصوص مزایا و معایب کابل ها باعث میشود که در انتقال جریان الکتریکی کابل با مشکل مواجه نشود. لازم به ذکر است استفاده از سیم و کابل ها بستگی به مساحت و متراژ مکان برق کشی دارد. معمولا در جاهایی که متراژ کم هست و نیاز به سیم کشی تو کار می باشد از سیم های تک فازو برای برق کشی رو کار از سیم های چند رشته که قابلیت عبور جریان الکتریکی بالا دارند استفاده میشود.

بیشتر مطالعه کنید: سیم و کابل ساختمانی

نکات مهم برای سیم کشی برق در مناطق مختلف

رای یک منطقه مسکونی بهترین جا پیاده رو ها و فضاهای بالاتر از زمین می باشد.

برای عبور کابل ها از مناطقی که دارای گودی ها کم عمق می باشند بهترر است برای حفاظت از کابل از صفحه ها بتونی که دارای ضاخمت زیاد می باشند استفاده شود.

در مناطق که امکان وجود کابل ها به طور ایستاده در روی دیوار وجود دارد میتوان با استفاده از پایه هایی که در دیوار قابل نصب می باشند این عملیات را انجام داد.

برای جلوگیری از خطرات نظیر آتش سوزی بهتر از در مناطقی که این امکان وجود دارد از کابل های مستحکم در برابر حریق استفاده شود.

اگر سطح مقطع کابل انتخابی مناسب کار نباشد با بالا رفتن ولتاژ برق امکان بروز نواسانات در شبکه برق خواهیم شد.پس بهتر است قبل از سیم کشی برق تمامی اصول برق کشی رعایت شود که منجر به خسارات جبران ناپذیر نشود.

روش سیم کشی حیاط

از آن جایی که حیاط برای تفریح کودکان بهترین گزینه می باشد باید اصول ایمنی و استاندارد را رعایت کرد به همین منظور برای جلوگیری از خطرات همچون آتش سوزی و از قبیل سیل و بارش باران و برف بهتر است سیم کشی حیاط به صورت توکار انجام شود زیرا در اثر بروز هر کدام از موارد ذکر شده ممکن است خسارت جبران ناپذیری به محیط اطراف نیز وارد شود.منظور از سیم کشی توکار سیم کشی به روش لوله گذاری است که این کار نیازمند دقت بالایی می باشد.

مراحل ساخت کابل های مخابراتی به چه صورت است؟

در ابتدا از سیم های مسی یا کابل های آلومینیوم با سطح مقطع مطابق استاندارد استفاده میکنم که قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد معمولا از سیم های مسی استفاده میشود زیرا قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و نرم هستند.
سپس برای عایق کردن سیم از عایق های از pvc استفاده میکنم برای حفاظت از سیم . حالا زوج هایی که در مرحله تابیده شدن به هم پیچیده اند را بر خلاف یکدیگر میپیچانیم.علت این کار جلوگیری از پارازیتی که ممکن است بر روی شبکه اختلال ایجاد کند می باشد.
نکته مهم دیگر که باید رعایت شود بر اساس رطوبت و گرد و غبار که در هوا وجود دارد ممکن است با وارد شدن به داخل کار باعث بروز مشکل شود به همین دلیل از غلاف pvc برای جلوگیری و حفاظت کابل استفاده میکنیم.

سخن پایانی

سیم کشی برق محوطه ها و مناطق مسکونی نیازمند دقت بالایی هست زیرا باکوچک ترین اشتباه ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به وجود بیایید به همین دلیل برقکاران برای سیم کشی ابتدا تمامی موارد را در نظر میگیرند و با توجه به سطح مقطع هر کابل از آن در بخش های مختلف مربوطه استفاده میشود.

ماهان کابل امیر تولید کننده انواع سیم و کابلهای مسی، کابل آلومینیومی زمینی و کابل آلومینیوم خودنگهدار با بهترین کیفیت می باشد. شما میتوانید جهت راهنمایی و اطلاع از قیمت ها با مراجعه به صفحه تماس با ما با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 + شانزده =