ساخت کابل زمینی

دسامبر 31, 2022by multi0

ساخت کابل زمینی

ساخت کابل آلومینیوم زمینی

مدل کابلی مورد نیاز برای انجام دادن کاری و یا انتقال الکتریکی با توجه به مواردی تعیین میشود مواردی همچون ولتاژ مورد نیاز وسیله فوق و یا عوامل محیطی این عوامل از موارد تعیین کننده برای انتخاب مدل کابل است.

ولتاژ تحمل هر یک کابل از این قرار است:

1- کابل های ولتاژ پایین تا 1 کیلو ولت
2- کابل های ولتاژ بالا تا 11 کیلو ولت
3- کابل های فوق العاده کشش تا ولتاژ 33 کیلو ولت
4- کابل های فشار قوی تا 66 کیلو ولت
5- کابل های فوق العاده ولتاژ بالا تا 132 کیلو ولت

انتخاب کابل های زمینی

برای انتخاب یک کابل برای انتقال بار و یا انجام دادن یک کار باید به مواردی توجه کرد این موارد عبارت اند از:

ولتاژ سیستم مورد نظر، افت ولتاژ مجاز کابل: باید به هنگام انتخاب کابل به حد مجاز آن توجه داشت، اتصال کوتاه البته این مورد در کابل های فشار ضعیف زیاد مهم نیست ولی در کابل های فشار قوی به علت زیاد بودن جریان خطا بسیار حائز اهمیت است و این کابل ها باید به گونه ای انتخاب شوند که توانایی مقاومت در برابر تنش های آن را داشته باشند و باید توانایی مقابله با آن را در مدت 1 ثانیه داشته باشند. مورد آخر هم باید استفاده از کابل مورد نظر توجیه اقتصادی داشته باشد.

مکانیسم خرابی کابل زمینی

در دو حالت کابل ها دچار مشکل میشوند و خراب میشوند. یک پیچش که از هسته کابل و غلاف آن شروع میشود و باعث از بین رفتم پل های آن میشود. و حالت دوم افزایش سریع ضریب قدرت است که در نتیجه باعث بالا رفتن دما کابل میشود حال تفاوت این دو حالت این است که در روش دوم صدمه قبل از خرابی وارد نمیشود و تمامی صدمات بعد از خرابی است و در این حالت ممکن است کابل ها خم شوند ولی در حالت اول برعکس است.

دلایل خرابی کابل زمینی

علت های خرابی کابل آلومینیوم زمینی از این قرار است. متداول ترین دلیل خرابی این کابل ها در جعبه آبندی آن ها است از دیگر دلایل خرابی آن ها میتوان به سوراخ شدن غلاف آن اشاره کرد به ویژه به هنگام حفاری و عملیات ساخت ساز در مکان هایی که این کابل ها وجود دارند ممکن است این اتفاق بیافتد. به عنوان دلیل آخر هم میتوان به پارگی کابل ها به علت گرم شدن زیاد و لرزش اشاره کرد.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هفده − هفده =