آشنایی با ساختار کابل ها

دسامبر 31, 2022by multi0

آشنایی با ساختار کابل ها

در تولید سیم و کابل ها معمولا وجه مشترکی بین اجزا به کار برده شده وجود دارد اما باید بدانید تمامی اجزا استفاده شده در سیم و کابل ها با یکدیگر شباهت ندارد و به همین منظور در بخش زیر شما را با مراحل تولید کابل آلومینیومی زمینی ،کابل آلومینیوم خودنگهدار و کابل مسی آشنا میکنیم:

روش تولید سیم و کابل

نازک کاری کابل

اولین بخش در تولید سیم و کابل ها نازک کاری نام دارد. در این قسمت مفتول مس و آلومینیوم توسط دستگاه کشش راد کشیده میشوند. راد مهم ترین قسمت از تولید سیم و کابل می باشد زیرا توانایی بالای این دستگاه سبب شده بعد از کشیده شدن این فلز ها آن ها را به صورت رشته های نازکی در بیاورد.

بیشتر مطالعه کنید: محاسبه سطح مقطع هادی ها در سیم و کابل

آنیل کاری کابل

در این قسمت میخواهیم متوجه شویم که این رشته ها تا چه حد مقاوم بوده و قابلیت انعطاف پذیری آن ها چقدر می باشد به همین منظور هنگامی که مفتول توسط دستگاه کشیده شد و به شکل رشته های نازک در آمد این رشته ها را به دور قرقره پبچیده و داخل کوره ای قرار میدهیم و به سرد و گرم شدن آن که به این مرحله آنیل کاری گفته میشود رشته های مسی و آلومینیومی را شکل میدهیم و میزان مقاومت آن ها را میسنجیم.

تابیده شدن رشته های مسی یا آلومینیوم

تابیده شدن رشته های مسی و آلومینیومی ( بانچ ) این روند به این صورت است که رشته ها به صورت دقیق و منظم تابیده میشوند که با دستگاه بانچر این کار انجام میشود . لازم به ذکر می باشد این مرحله از تولید با استاندارد مناسب و مطابق با سفارش مشتری می باشد.

 

عایق کاری کابل

برای زیره کابل می بایست از مرحله عایق کاری استفاده شود به همین منظور در ابتدا باید عایق تولید شود برای ساختن عایق ها از گرانول استفاده میشود که مهم ترین مواد اولیه برای عایق ها می باشد. تابیده شدن محصول که همان هادی کابل می باشد انجام شد هادی به مرحله بعد یعنی عایق شدن میرود و با استفاده از دستگاه استرندر عایق کابل انجام میشود .عایق ها نوار هایی هستند که برای حفاظت از هادی ها در زیر کابل قرار میگیرند.

بیشتر مطالعه کنید: روش شناسایی سیم و کابل مرغوب

روکش کابل

همانطور که در مطالب بالا گفته شد عایق نقش محافظت از هادی کابل ها را بر عهده دارد ،از روکش به منظور حفاظت از کابل استفاده میشود. برای تولید روکش ها با ترکیب گرانول روکش و پودر تالک ابتدا روکش ساخته شده و سپس به وسیله دستگاه اکسترود که برای روکش شدن کابل ها می باشدکابل تولید شده روکش میشود و سپس به مرحله بعد ارسال میشود.

بیشتر مطالعه کنید: ساخت کابل زمینی

بسته بندی کابل

آخرین قسمت از تولید کابل ها مرحله بسته بندی می باشد کابل ها بعد از روکش شدن به دور قرقره ها چوبی پیچیده شده و مطابق با متراژ درخواستی بر روی کابل ها نایلون کشیده میشود که این امر باعث جلوگیری صدمات ناشی به کابل ها میشود.همچنین برای بسته بندی سیم و کابل در دستگاه های اتوماتیک به طور خودکار بعد از کلاف و پیچیده شدن کابل به دور قرقره دستگاه بسته بندی به روش وکیوم انجام میدهد.

 

شرکت ماهان کابل امیر تولید کننده انواع کابل آلومینیومی زمینی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار و کابل مسی می باشد ما میکوشیم با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه ،بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به مشتریان عزیز ارائه دهیم. جهت اطلاع از قیمت و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه تماس با ما وب سایت شرکت ماهان کابل امیر مراجعه و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

12 − پنج =